vrijdag 3 juli 2015

Glamour eyes met L'Oréal Paris en Maybelline

Glamour eyes met L'Oréal Paris en Maybelline

Soms is less more maar dat wil niet zeggen dat een neutrale look niet de nodige aandacht vereist, vaak zijn het juist de simpele looks waar stiekem veel tijd in kruipt. Goed gereedschap kan die tijd aanzienlijk verkorten en L'Oréal Paris en Maybelline lanceerden onlangs weer een paar mooie nieuwe items om aanzienlijk sneller een mooie naturel look te creëren die toch glamour uitstraalt.


Ik laat liever de mascara achterwege dan een wenkbrauwproduct, met een goede wenkbrauw geef je je gezicht vorm en kracht. De nieuwe  Brow artist Genius kit van L'Oréal Paris is geïnspireerd op professionele technieken zodat je zelf ook eenvoudig de perfecte wenkbrauw kan tekenen.

De gepigmenteerde was verzacht de kleur van de wenkbrauwen en fixeert ze voor lange tijd. Het natuurlijk gekleurde poeder accentueert de wenkbrauwen en met het pincet en de twee penseeltjes heb je tools om je wenkbrauwen bij te werken en de producten aan te brengen.  Het mini pincetje haalt het niet bij mijn vertrouwde Tweezerman maar toch haal je er redelijk gemakkelijk de haartjes mee weg, ik heb echter liever een wat langer handvat want dit is wel een beetje priegelen.


Bij het shapen van je wenkbrauwen gelden een paar vaste regels, pak een penseel of potlood om erachter te komen wat de ideale vorm van je wenkbrauw is. Deze vorm geeft je gezicht een lift en laat je gelaatstrekken het beste tot hun recht komen.


Er is keuze uit de tinten Light to medium en Medium to dark. Ik heb voor mijn wenkbrauwen de Medium to dark gebruikt. De gekleurde wax is een fijn product om je wenkbrauwen mee te shapen en met het poeder voorzie je je wenkbrauwen van een voller aanzien en definitie. Hoewel ik het een fijn product vind zal ik mijn potlood ook nog blijven gebruiken, want ondanks de precieze haartjes van mijn MAC eyebrow shaper is het uiteinde van de wenkbrauw toch wat onrustig, iets waar de scherpe punt van een potlood korte metten mee maakt.

De genius kit is een fijne aanvulling op mijn bestaande routine (wenkbrauwpotlood en MAC brow set of Benefit gimme brow) maar zal deze zeker niet vervangen, daarvoor ben ik net even iets te precies wat mijn wenkbrauwen betreft.


Überglamourqueen Jennifer Lopez is het gezicht van de nieuwe False lash superstar mascara en als er iemand is die de kracht van een glamour make-up in natureltinten begrijpt dan is dat La Lopez wel. Logisch dus dat zij het boegbeeld is van deze mascara die duizelingwekkende glamourwimpers belooft door de combinatie van 2 stappen. 


Stap 1 bestaat uit een witte primer die de wimpers voller en dikker maakt waarna je ze met de tweede stap (de zwarte mascara) verlengt en krult. Verlengende vezels zorgen voor langere wimpers terwijl ultrazwarte pigmenten zorgen voor een intens zwart effect. Voordeel van deze mascara is dat je de hele dag door kan bijwerken of verder kan opbouwen indien gewenst want de mascara wordt niet hard op je wimpers maar blijft soepel en bewerkbaar.


De witte primer legt een mooi laagje om je wimpers waarna de mascara alleen nog maar de lengte in hoeft en dat doet de False Lash superstar dan ook. Sommige mascara's vragen wat geduld als het op lente én volume aankomt maar deze mascara werkt ontzettend snel en zorgt binnen no-time voor lange wimpers.


Ik kan slechts één nadeel bedenken wat deze mascara betreft... Hij is nog niet in het bruin verkrijgbaar ;-)

L'Oréal Paris False lash Superstar

Maybelline introduceerde onlangs voor het eerst een oogschaduwpalette met 12 kleuren oogschaduw, deze nude tinten gaan van licht tot donker en zijn uitgevoerd in zowel matte als glanzende finishes. De eyeshadows zijn onderling heel fijn te mengen en beschikken over een goede hoeveelheid pigment.


Dit is een heel mooi palette als je eens aan de slag wilt met neutrale tinten, op de achterkant van het doosje staat aangegeven welke tinten je allemaal onderling kan gebruiken maar weet je, eigenlijk is je eigen verbeeldingskracht de grens, gewoon lekker experimenteren dat blijft het allerleukste toch? Ik speel nog even lekker verder.



Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)