maandag 26 januari 2015

OPI 50 Shades swatches & review

OPI 50 Shades swatches & review 
Afgelopen najaar heb ik mijn woonkamer in contrasterende grijstinten geschilderd want hoewel grijze tinten mij eigenlijk altijd een beetje koud lieten heb ik nu de kracht van grijs ontdekt. Grijs is mysterieus, sophisticated, fashionable en sexy. Ik vermoed dat de link tussen de grijze collectie van OPI en de release van de film 50 Shades of grey wel duidelijk is, maar hoewel ik nog twijfel of ik de film ga zien (soms moet je je eigen fantasie niet laten overrulen door een Hollywood plaatje) ben ik crazy in love met de 50 shades nagellakjes van OPI.


Wat heel uniek is is de miniset die de complete collectie van 6 lakjes bevat (meestal zitten er maar 4 lakjes in de minisetjes) zo kan je alles eens uitproberen en lekker met de kleurtjes spelen (ik heb nog een paar spannende French manicures op de planning staan maar mijn nagels blijven afbreken dus ik hoop dat een kuurte met de Nail Envy ervoor zorgt dat ik ze toch snel online kan zetten). Voor nu alvast wat 'skittle' swatches.

OPI 50 Shades swatches L-R Cement the deal, Embrace the grey & Dark side of the mood
Dit setje doet sterk aan mijn huiskamer denken haha, ik heb één muur heel donkergrijs geschilderd en de andere muren in lichtere grijstinten en zoals je ziet creër je daarmee een heel mooi contrast. Wat een klein beetje tegenvalt is de samenstelling van de lak, ze zijn vrij dun dus je moet echt wel eventjes opletten wat je doet.

Nu kan ik mij herinneren dat Suzi skies in the Pyrenees (España collectie FW 2009) ook een hele mooie donkergrijs was maar ook wat waterig lakte, ik ga die kleur eens voor je opzoeken en vergelijken. Nu even terug naar deze drie lakjes, Cement the deal is de meest lichte grijstint, Embrace the grey is een medium grijs en Dark side of the mood (wel mijn favoriet) is een prachtige donkergrijze lak.

OPI 50 shades swatches L-R My Silk tie, Shine for me & Romantically involved 
Dat er een rode tint in deze collectie zou zitten vond ik niet verrassend, de naam daarentegen wel, Romatically involved (de kleur rood + 50 tinten doet mij niet direct aan romantiek denken maar dat kan aan mijn twisted mind liggen...) is een glanzende dieprode tint, een mooie classic.

Shine for me is een metallic zilveren lak en veel nagellakliefhebbersd raken altijd een beetje in paniek van dit soort lakjes vanwege de zogenaamde 'brushstrokes'. Ik zorg altijd dat het nageloppervlak goed schoon en vetvrij is (even handen wassen met dreft), breng dan eventueel een egaliserende topcoat aan als je wat ribbelige nagels hebt (ik buffer ze eens in de twee maanden maar dat mag je zeker niet te vaak doen, liever helemaal niet maar ik ben nou eenmaal een eigenwijsje), rol dan het flesje met de metallic lak rustig tussen je handpalmen en begin dan rustig met lakken. Keep calm and paint on zeg maar, maar zo krijg je het mooiste en streeploze resultaat want deze kleur is die extra moeite meer dan waard. Ik heb al een backup ingeslagen want dit is een onwijs mooie kleur voor op de teennagels, zeker tijdens de zomer in een slippertje met wat glimmers.

Shine for me is een glitterlak die bestaat uit verschillende grijze, zilveren en blauwe glitters, geen zin in het verwijderen van glitter? Gebruik dan Opi's Glitter off! basecoat om de glitters weer snel en pijnloos te verwijderen als je weer een ander kleurtje op je nagels wilt.

Deze collectie is nu verkrijgbaar bij OPI verkooppunten waaronder nagelstudio en parfumerie (tegenwoordig zelfs online via Douglas). Mocht je toch nog even in de stemming willen komen, check dan de trailer van 50 Shades of Grey. To be continued....



Follow on Bloglovin

Default 250x250

1 opmerking:

  1. Ten eerste, wat een mooie foto's, ten tweede; L-R My Silk tie, Shine for me & Romantically involved zijn ontzettend mooi. De andere drie vind ik niet zo, niet mijn ding. Wow, die rode is fantastisch.

    BeantwoordenVerwijderen

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)