zaterdag 15 november 2014

Van Cleef & Arpels First Edition Or

Van Cleef & Arpels First Edition Or 
Er is een retro trend gaande in parfumland, veel parfumhuizen blazen oude klassiekers nieuw leven in, de ene poging is geslaagder dan de andere. Vaak worden het toch moderne dertien in een dozijn variaties op de meesterwerkjes van weleer. Zo niet Van Cleef & Arpels Edition Or. Ik moet toegeven dat ik even schrik had toen ik vernam dat er een moderne twist aan deze bijzondere klassieker zou komen maar gelukkig was mijn ongerustheid overbodig. De laatste geurlanceringen van deze prestigieuze juwelier hadden weinig indruk op mij gemaakt en ik verlangde terug naar een klassieker als Gem, van Cleef en uiteraard First.

In 1976 lanceerde Van Cleef & Arpels het parfum First, een 'aldehyde' geur met decadente poederige geurnoten. Een pefecte weerspiegeling van de kostbare juwelen van het huis Van Cleef & Arpels.


First Edition d'or is een heerlijk poederachtig parfum dat trouw blijft aan het klassieke meesterwerk uit 1976. De topnoten van First Edition Or bestaan uit bergamot, framboos en perzik, het hart is een bloemig boeket van jasmijn, lelietje van dalen en rozen en de basis is een chique melange van witte muskus, hout en vanille.


Hoewel er een aantal zoete geurnoten in de geur verwerkt zijn komt deze geur niet zoet over, dit is een parfum dat perfect in balans is. Het is lichtzoet, poederachtig bloemig, elegant en classy maar ook krachtig en glamorous. Eigenlijk bevat dit parfum alles waar ik van houd, dit is momenteel dus ook mijn favoriete parfum. En ik denk dat ik ook maar weer eens een flacon van de klassieke First ga aanschaffen. First Edition Or is verkrijgbaar in een prachtige gouden 60ml flacon. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)