vrijdag 15 augustus 2014

Holiday beauty essentials

Holiday beauty essentials 
Ik heb altijd meer moeite met het inpakken van mijn toilettas dan met mijn koffer met kleding...dus ben ik altijd erg bij met kleine verpakkingen en slimme basics om ruimte te kunnen besparen.

In de auto vervoer ik de beautyproducten altijd in een koeltas, beetje apart misschien maar het kan in de auto erg warm worden en voor je beautyproducten is het beter als ze niet teveel opwarmen. Tijdens onze korte trip naar het Gardameer heb ik een chique Longchamp toilettas bij me waar ik mijn skincare productjes in opberg en kleinere Longchamp toilettasjes voor mijn make-up.


Voor de grote vakantie met het hele gezin heb ik nu iets nieuws, we logeren met 2 volwassen vrouwen (zuslief en ik), husband en twee pubers in een luxe stacaravan die voorzien is van een hele fijne badkamer maar het blijft één badkamer. Dus ruimtebesparing telt in die ruimte dubbel. Om ruimte op de wastafel te besparen heb ik nu een hele praktische toilettas van Samsonite gevonden, deze kan je ophangen dus alles hangt hoog en droog.


Ook ideaal als ik tijdens de douche spits een keer zou willen douchen in de doucheruimtes van de camping want dan hoef ik mijn producten nergens neer te zetten. Gesloten heeft de Samsonite een mooi formaat, hij is groot genoeg voor fullsize flacons maar compact genoeg om nog ergens weg te bergen.


Wat gaat er allemaal mee aan beautyspul? Qua aftersun en producten met SPF doe ik geen concessies, daar gaat een grote hoeveelheid van mee. Mijn favorieten zijn de RAD spray SPF 25 van Environ, de Dermalogica SPF 50 Sport, Lancaster Sun Sport spf 20 en de Yoghurt Spf 30 van Korres. De Sisley stick spf 30 is perfect voor het beschermen van gevoelige zones. 

De Yogurt cooling aftersun van Korres en de Dermalogica aftersungel zijn verkoelend en werken herstellend. Op mijn gezicht gebruik ik na een dag zon de Skin Hydrating booster van Dermalogica met daarover de Dermalogica aftersun of de AVST gel van Environ. Deze twee zijn trouwens ook heel fijn om overdag onder je SPF product te gebruiken vanwege hun ultradunne lichtgewicht textuur. 

Ondanks het ruimtegebrek in de auto en protest van manlief neem ik toch altijd een afwasteiltje mee om s'avonds mijn voetjes in te kunnen vertroetelen, eerst een lekker verfrissend voetbadje en daarna een goede voetverzorging om mijn droge voeten nog enigzins toonbaar te maken. Ik heb de Mavala Vochtherstellende voetverzorging pas eenmaal gebruikt maar je voeten tonen al direct minder droog en ruw. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat van een paar weken braaf smeren. Ik houd je op de hoogte. 


Na het zonnen spoel ik alle zonnecrèmes, zand, zout en chloor van me af met de milde douchecrème van Dr. Hauschka. Alleen van de zoete amandelgeur al raak ik in vakantiestemming. Qua shampoo is de Biosilk Sun therapy Silk bath favoriet, deze sulfaatvrije shampoo veroorzaakt geen kriebelige hoofdhuid. Daarna een de aftersun conditioner van Redken en als finishing touch het aftersun serum van Kérastase in de puntjes en de Redken Waterwear over de gehele lengte voor bescherming en mooie krullen. 

Onmisbaar in Italië is een goed product tegen de muggen, dit jaar ga ik de ZenSect eens uitproberen en bij eventuele muggebeten brengt de Hannah Active Dry uitkomst, dit product is een multitasker waarmee je insectenbeten, puistjes, wondjes zonneblaasjes en een koortslip snel doet verdwijnen. 


Miniproducten zijn ruimtebesparend en erg fijn voor mee op vakantie. de BC Sun protect spray conditioner is erg fijn en ontwart heel goed, dus ook als je tussendoor op het strand je haar even wilt kammen. De huidverzorgingsmini's van Dermalogica komen uit de Calming kit, een ideale huidverzorgingsset voor mee op vakantie want na een dag uitdrogende zon, zeewater en chloor kan je huidje wel wat liefde gebruiken toch? De Bourjois mini heb ik los gekocht bij de drogist en de Cattier en Maria Galland miniproducten zaten in speciale tasjes voor de vakantieperiode.


Qua nagellak ben ik er ook al uit, deze vier gaan in ieder geval mee samen met de transparant roze lak 100 van Dolce & Gabbana. Qua make-up ben ik er ook al redelijk uit, als basis de Purepressed base foundation van Jane Iredale voor s'avonds en de Shiseido zonnefoundation voor overdag.


Verder bevat mijn make-up tasje onder andere de Phyto Blush Mango van Sisley, mascara Terra van Dolce & Gabbana, eyeshadow palettes van Make Up For Ever, Lancôme en Shiseido, een paar lipsticks en lipglossjes en nog wat oogmake-up producten. Meestal blijft het toch bij enkel wat mascara en lipstick maar ach...



Nu nog mijn laatste dilemma, welk parfum neem ik mee? Meestal wissel ik graag af maar om op vakantie nou tig grote flacons mee te slepen gaat me te ver. Daarom neem ik meestal wat samples mee en een paar travalo's die ik vul met mijn favoriete geurtjes. En als de keuzestress echt toeslaat neem ik twee of drie kleine 30ml flacons mee.

Iene miene mutte..... JPG Le classique X, Lalique Nilang, Liu Jo, Pomellato Nudo Blu, Elie Saab L'eau Couture of Jo Malone Nectarine Blossom & Honey?
Vertel eens, heb jij meer inpakstress vanwege je kleding of je beautycase?


ps op de valreep nog twee leuke items gescoord, De Arkopharma Armband tegen muggen is een handige armband die beschermt door middel van essentiële oliën van lavendel en citroen-eucalyptus en the ultimate buffing cloth van Dermalogica. 

Deze handige doek gebruik je bij voorkeur in combinatie de conditioning body wash om zo je huid effectief te ontdoen van dode huidcellen, door de vorm en lengte van de doek kom je zelfs bij moeilijk te bereiken plekjes. Ideaal en het scheelt weer een tube scrubcrème.



Follow on Bloglovin

2 opmerkingen:

  1. Doe je goed, ik ben dol op inpakken voor de vakantie. Mooie spullen hoor, heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je artikel is geniaal! Maar ik zit met een ander probleem: handbagage :( ..

    BeantwoordenVerwijderen

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)