zondag 20 juli 2014

Holiday Souvenirs

Holiday Souvenirs 
Onlangs was ik met schatzi een lang weekend naar het Gardameer om daar vakantie vierende vrienden op te zoeken. Nu is het Gardameer vrij wisselvallig qua weer, de ene dag konden we lekker op de boot varen maar er waren ook dagen met regen. Op die regenachtige dagen is shoppen een fijne bezigheid en we zijn gezellig een middag naar Bardolino gegaan, een klein dorpje aan het meer waar je fijn kan winkelen.

De snoepjes van Leone zitten verpakt in kleine blikjes en zijn verkrijgbaar in ontzettend veel smaakjes, ik vind vooral de viooltjes heel erg lekker maar heb ook een blikje met gemengde smaakjes meegenomen. Misschien ontdek ik nog iets nieuws op die manier.


In Italïe vind je in de meeste sieradenwinkeltjes armbandjes die zijn geïnspireerd op de Swarovski slake armbanden (het zijn gewoon knock-offs maar dat klinkt zo cru) en deze kleurtjes vond ik erg leuk en voor 8 euro laat ik die niet liggen. Eerlijk is eerlijk de echte Swarovski's zijn van veel mooiere kwaliteit en deze verliezen al vrij snel de steentjes maar ach dit type kleurtjes draag ik meestal toch maar één seizoen. 


Deze ansichtkaart en boekenlegger kocht ik in het souvenirwinkeltje van San Vigilio, een prachtig hotel aan het Gardameer waar de twee afgebeelde teckeltjes woonden. Inmiddels is één van de twee niet meer in leven maar als teckel liefhebster moesten deze mee. 



Deze amaretti met fruitsmaakjes kocht ik in een winkeltje in Bardolino en ze staan erg leuk in de macaronpot van Rivièra maison nietwaar? Vorig jaar hadden ze in dat winkeltje ook zachte fruitsnoepjes van Leone maar die waren er dit jaar niet, gelukkig vond ik vergelijkbare snoepjes in de supermarkt. 


Op vakantie vind ik niets fijner dan lekker naar een supermarkt, snuffelend door de gangpaden op zoek naar lekkere dingen die je thuis in de supermarkt niet kan vinden. Hieronder zie je een paar lekkere items die ik uit de Italiaanse supermarkt heb meegenomen. Ik had eigenlijk nog een zachte bezem willen hebben (hebben ze hier ook maar daar hebben ze van die lekkere kitscherige exemplaren) maar ik was die boodschap een beetje vergeten. Ook kon ik de alio peperoncino kruiden die ik vorig jaar bij een andere buurtsuper had gekocht niet vinden, dat was een kruidenmolen waarmee je in een (letterlijk en figuurlijke) handomdraai een heerlijke spaghetti alio,olio & peperoncino tevoorschijn toverde.

Volgende vakantie maar op voorhand een boodschappenlijstje maken...op vakantie nog druk zijn met boodschappenlijstjes, het moet niet gekker worden maar ik geniet ervan. Ga jij op vakantie ook op zoek naar specifieke boodschappen?


Uiteraard kan en wil ik de Italiaanse supermarkt niet verlaten zonder pasta, de mini penne en farfalline ga ik gebruiken in de soep en de cellentani doen het volgens mij prima als macaroni. 


Het bruisende water van San Pellegrino roept bij mij altijd direct vakantiegevoelens op en dit fruitige bruisende watertje is heerlijk, heb spijt dat ik niet meer verpakkingen heb meegenomen.


Ook had ik nog een paar mooie woonbladen gekocht, ik begrijp niet veel van het Italiaans maar bij die boekjes gaat het mij vooral om de inspiratie. Nu ben ik wel nieuwsgierig, ga jij op vakantie ook op jacht naar bepaalde spulletjes of loop je er liever spontaan tegenaan?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)